تحلیل عددی تونل مترو تحت بارگذاری زلزله المان اجزا محدود اباکوس
مترو ها امروزه عضو جدانشدنی از زندگی در کلان شهر هاست و بدون آنها شهر ها دچار گره های ترافیکی می شوند و کل شهر قفل خواهد شد. مترو ها باعث کاهش هزین های رفت و آمد هستند و طی فاصل طولانی در زمان کوتاه را برای ما به ارمغان آورده اند.
اما این مسیر ها با حفر تونل هایی در زیر شهر ها ایجاد می شوند. سوراخ هایی در دل شهر که باعث کاهش مقاومت بستر شهر ها می شود. تونل ها اگر به طرز صحیح ایجاد نشود و به طرز صحیح مقاوم سازی نشوند موجب ایجاد نشست در سطح شهر و همچنین خرابی ریل های مترو و ایجاد صدمات جانی و مالی بسیاری می شوند.
در این مطالعه که توسط گروه 4fem انجام شده است، یک تونل زیر زمینی دو دهانه ی مترو تحت بارگذاری زلزله به روش المان اجزا محدود مورد مطالعه قرار گرفت. تونل به طول و ارتفاع مشخص در عمق زمین به صورت دو بعدی داخل بستر خاکی قرار گرفته است. اتصال مابین خاک و بتن به صورت اتصال کامل در نظر گرفته شده است. همچنین مصالح مقاوم کننده نیز برای دیواره ها و دال بتنی در نظر گرفته شده است. مدل تحت زلزله در جهت طولی قرار گرفت. مدلسازی به روش المان اجزا محدود و توسط نرم افزار Abaqus انجام شد.
بسته ی دانلودی حاوی:
فایل قابل ویرایش اباکوسی با فرمت CAE
کانتور توزیع تنش در اجزای مختلف با فرمت PNG
کانتور توزیع کرنش و کرنش پلاستیک در اجزای مختلف با فرمت PNG
کانتور توزیع جابجایی در اجزای مختلف با فرمت PNG
دیاگرام تغییرات شتاب و جابجایی به صورت اکسل
گزارش کار به صورت فایل ورد با فرمت docx
جهت دریافت بسته ی دانلودی از مسیر زیر اقدام کنید: