تحلیل استاتیکی خط ریل راه آهن با تراورس و بالاست و مصلح کننده ها در اباکوس
قطار از وسایل نقلیه ای است که از گذشته های دور برای نقل و انتقال بار های سنگین، نفت و گازوئیل، و حتی حمل و نقل انسان ها برای مسافت های دور استفاده می شد. امروزه نیز با پیشرفت علم سرعت و قدرت آنها افزایش پیدا کرده است.
ریل راه آهن از مهم ترین اجزا در حمل و نقل با قطارمی باشد. اگر این ریل ها دچار آسیب یا حتی ترک جزئی شوند ممکن است جان بسیاری از افراد را در معرض خطر جدی قرار دهند. لذا امروز با استفاده از نرم افزار های المان اجزا محدود مانند آباکوس و با وارد کردن اطلاعات زیر ساخت ریل ها اقدام به شبیه سازی و تحلیل ریل راه آهن می کنند.
در این مطالعه خط ریل راه آهن به طول 42.9 متر تحت بار استاتیکی شبیه سازی شد. مدلسازی به روش المان اجزا محدود و توسط نرم افزار Abaqus/standard انجام شد. خطوط آهن از جنس فولادی بر روی روی قطعات تراورس قرار گرفته اند که در داخل بتن مصلح شده با میلگرد های طولی و عرضی مدفون شده است. دال بتنی بر روی سه لایه ی HBL , FPL قرار دارد که بر روی بستر خاک فشرده قرار گرفته اند. بارگذاری بر اساس آیین نامه ملی به صورت استاتیکی انجام شده است.
این شبیه سازی توسط گروه 4FEM و در نرم افزار المان اجزا محدود ABAUQUS/Standard انجام گرفته است. این پروژه با تمامی فایل های ورودی و نتایج خروجی به همراه گزارش کار در داخل بسته ی دانلودی ارائه شده است.
بسته ی دانلودی حاوی:
فایل قابل ویرایش اباکوسی با فرمت CAE
کانتور توزیع تنش در اجزای مختلف با فرمت PNG
کانتور توزیع کرنش و کرنش پلاستیک در اجزای مختلف با فرمت PNG
کانتور توزیع جابجایی در اجزای مختلف با فرمت PNG
دیاگرام تنش در راستای ریل به صورت اکسل
دیاگرام کرنش در راستای ریل به صورت اکسل
گزارش کار به صورت فایل ورد با فرمت docx
جهت دریافت بسته ی دانلودی از مسیر زیر اقدام کنید: