معرفی نرم افزار SolidWorks

یکی از این نرم افزار های مطرح که تقریبا به تمامی نیازهای یک مهندس طراح جامه عمل پوشانده ,SolidWorksساخت شرکتی به همین نام است که البته چند سالی است که زیر مجموعه Dassault System,سازنهCATIAقرار گرفته است. می توان به جرئت ادعا کرد که قویترین نرم افزار مهندسی در دو زمینه RealTimeو GUIاست. در زمینه اتوماسیون طراحی تقریبا همرده CATIAقرار دارد ,در دنیای نقشه کشی برای مهندسان مکانیک از MDTکاملا برتر است و Helpآن نیز تقریبا به گستردگی و کارایی HelpMATLABمی باشد و به راحتی به نرم افزار های دیگری مثل ANSYS, Visual NASTRAN, CATIA, EXCELو … ارتباط برقرار می کند.در اینجا برای بررسی جزئی تر و آشنایی بیشتر با این نرم افزار به بررسی چند موضوع انتخابی می پردازیم:

در اینجا برای بررسی جزئی تر و آشنایی بیشتر با این نرم افزار به بررسی چند موضوع انتخابی می پردازیم:

1- رابط گرافیکی کاربر یا GUI :به معنای رابط گرافیکی قوی میان کاربر و نرم افزار است و همانطور که گفته شد مقوله Interfacing در این نرم افزار به بهترین نحو ممکن طراحی شده است. وجود کادر های مهاوره ای که با قرار گرفتن روی هر آیکون برای کاربر ظاهر می شود, با توضیحی مختصر و مفید کاربر را از عملکرد آن آگاه می سازد. قرار گرفتن تمامی Dialog Box ها در قسمت سمت چپ پنجره نرم افزار ,که از سال 2003 به بعد شاهد آن بودیم نیز به مرتب شدن پنجره ها , رعایت مناسب مراحل کاری هر فرآیند (Wizard) و عدم گیج شدن کاربر بسیار کمک می کند. امکان وارد کردن اندازه ها به صورت مستقیم در محیط سه بعدی به هر واحدی که مایل باشید نیز باعث تسریع در عملکرد طراحی می شود, حتی در قسمت های وارد کردن اندازه تدابیری فراهم شده است تا کاربر بتواند از عبارات و توابع ریاضی نیز استفاده کند.MDTکاملا خارج شده و به یک محیط جذاب برای کاربر تبدیل شود.

Graphical User Interfacing

مواردی مانند پشتیبانی بیش از 10 زبان و وجود اشکال و آیکون های مناسب و هدفمند و پس زمینه آبی رنگ این نرم افزار باعث شده است تا ظاهر این نرم افزار از شکل یک نرم مهندسی خشک مانندMDA :باز هم می توان SolidWorks را نرم افزاری دانست که با قرار دادن دو مقوله PDM و PLM و همچنین نرم افزار های تحلیلگر آن و ماژول های قدرتمند, به تمامی این مباحث جامه عمل پوشانده است. مبحث MDA امروزه مهمترین و رقابت برنگیزترین بحث میان طراحان اینگونه نرم افزار ها می باشد.

 

سیستمی که از طراحی و ساخت تا مونتاژ و تولید , از سفارشات تا بازاریابی و .. را شامل می شود, سیستمی که با کوچکترین تغییری در هر مرحله مانند یک موج به تمامی قسمت های دیگر انتقال می یابد. به این مکانیزم, سیستم اتوماسیون طراحی مکانیکی گفته می شود. امروزه نرم افزار های طراحی تنها برای ساخت یک مدل سه بعدی در کامپیوتر به کار نمی رود بلکه به منظور طراحی یک قطعه مکانیکی در چارچوب یک سیستم فعال و شناور و کاملا متغیر با معادلات مکانیکی استفاده می شود و قابلیت اعمال تمامی فاکتور های اصلی و جانبی محیطی رار روی سیستم داراست.

 

این مطالب را نیز ببینید!

لوله بر

مدل سه بعدی ابزار برش لوله Solidworks

مدل سه بعدی ابزار برش لوله Solidworks مدل سه بعدی ابزار برش لوله  در نرم …

ربات بازویی

مدل سه بعدی ربات بازویی طراحی شده در Solidworks

مدل سه بعدی ربات بازویی طراحی شده در Solidworks مدل سه بعدی ربات بازویی طراحی …

تخت بیمارستان

مدل سه بعدی تخت هوشمند بیمارستان مدلسازی شده در Solidworks

مدل سه بعدی تخت هوشمند بیمارستان مدلسازی شده در Solidworks مدل سه بعدی تخت هوشمند …

ویلچر سالیدورک

مدل سه بعدی ویلچر ورزشی مدلسازی شده در Solidworks

مدل سه بعدی ویلچر ورزشی مدلسازی شده در Solidworks مدل سه بعدی ویلچر ورزشیدر نرم …

فک STEP

مدل سه بعدی استخوان فک با فرمت عمومی STEP

مدل سه بعدی استخوان فک با فرمت عمومی STEP مدل سه بعدی و آماده ی …

هلی کوپتر ایرباس

مدل سه بعدی هلیکوپتر H-135 ایرباس Solidworks

مدل سه بعدی هلیکوپتر H-135 ایرباس Solidworks مدل سه بعدی هلیکوپتر H-135 ایرباس Solidworks در …

میز چرخان

مدل سه بعدی میز چوبی چرخان Solidworks

مدل سه بعدی میز چوبی چرخان Solidworks مدل سه بعدی میز چوبی چرخان در نرم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله را کامل کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.